Poradnik Panny Młodej – Pomysł na ślub idealny

Poradnik Panny Młodej - Inspiracje Ślubne
Jesienne inspiracje ślubne ze słonecznikami i wrzosem

W pierwszej części poradnika zdradziłam Wam kilka porad dotyczących ogólnego zarysu ślubu. Co dalej kiedy podjęliśmy już decyzje o tym, że chcemy aby Nasz ślub był wyjątkowy? Zapraszam do drugiej odsłony Poradnika Panny Młodej.

fotograf piekary

6. Dobieramy obsługę
Przy organizacji Waszego ślubu pracować będzie szereg osób. To od nich zależy czy ten wyjątkowy dzień wspominać będziesz z uśmiechem na twarzy. I tutaj nie żartuje. Nic nie psuje humoru bardziej niż nieudana fryzura lub spóźniający się kierowca. A poziom emocji, które będą Ci towarzyszyły będzie na najwyższym poziomie. Co zrobić aby wszystko było ok? Tak ja wspominałam w pierwszej części poumawiaj się na pokaz usług.

Kiedy już uznacie, że zatrudniliście ludzi którym ufacie. Poproście o omówienie umowy, którą z nimi podpisujecie. Najlepiej założyć najstraszniejszy scenariusz tego dnia. Czy jest jakieś zabezpieczenie w momencie kiedy np. fotograf rozchoruje się i nie będzie w stanie wykonać zlecenia? Wizażystka złamie rękę, a auto ślubne rozwali się na tydzień przed ślubem? Jak długo będzie grał zespół i ile kosztują dodatkowe godziny. Wypytaj o szereg dodatkowo płatnych usług. Wtedy dowiesz się czy nie będziesz musiała dopłacać do usługi które uznałaś, że są już w cenie. Oczywiście są sytuacje na które nie mamy wpływu i nikt nie planuje umawiając się na realizacje że chce zlecenie olać lub Was oszukać. Jednak warto mieć zabezpieczenie i pewność.

Nie oszczędzajcie! Florystka, wizażystka, fryzjerka, fotograf, kamerzysta, zespół/DJ – to oni mają największy wpływ na Wasze wspomnienia.

slub cywilny swierklaniec

7. Idealna sala
Co w sali sprawdza się najlepiej? To już zależy od Was i od gości. Zauważyłam że podział na część do jedzenia i część do tańczenia to super opcja. Jednak trzeba uważać na to czy na sali gdzie goście jedzą posiłki słychać muzykę z parkietu. Nie wiem jak Wy, ale cisza przerywana odgłosami sztućców lub głośnik nad głową gości utrudniający swobodną rozmowę nie powodują mojego uśmiechu. Ustalcie dokładnie jakie ozdoby będą przystrajały salę i stoły. Wybierzcie styl w jakim chcecie wesele oraz kolor przewodni. Czy zespół ma dodatkowe światła? Czy na sali nie będzie zbyt ciemno/jasno. Zapytaj czy możesz przyjść (jeśli wcześniej nie widziałaś) zobaczyć salę przed innym weselem organizowanym przed podpisaniem Waszej umowy. Zaplanuj układ stołów oraz miejsce w którym będziecie siedzieć. Wszystko zapisuj w notesie ślubnym tak aby za parę miesięcy kiedy do ślubu zostanie niewiele czasu móc odświeżyć sobie wszystkie potrzebne informacje. Podczas umawiania się z zespołem warto pokazać im zdjęcia sali tak aby mogli określić w którym miejscu będą rozkładać się ze sprzętem. Zadbaj o to aby stolik dla obsługi znajdował się przy dostępie do gniazdka elektrycznego. Również miejsce gdzie będzie „Scena” powinno mieć swoje kontakty. Przedłużacze porozkładane po sali nie wyglądają dobrze. Dodatkowo wystarczy chwila nieuwagi i na chwile zostajemy bez muzyki z niezręczną ciszą.

8. Z dziećmi czy bez?
Dzieci na ślubie się nudzą. Zwłaszcza młodsze, które nie rozumieją o co chodzi i muszą usiedzieć przez godzinną msze w ciszy i spokoju. Czasami jest to dla nich na prawdę trudne. Jednak moim zdaniem to właśnie najmłodsi pomagają rozkręcić zabawę na sali weselnej. Wszyscy uśmiechają się na widok ich beztroskiej zabawy na parkiecie co pozwala na szybszą motywacje do zabawy pozostałych gości. Jeśli decydujesz się na zaproszenie gości wraz z dziećmi pamiętaj o tym aby przygotować do nich specjalne atrakcje. Animator jest najlepszym rozwiązaniem. Pamiętaj, że dorośli przyszli bawić się i świętować razem z Wami. Miłym prezentem z Waszej strony będzie zorganizowania osoby, która pozwoli im chwilę odpocząć od codziennych obowiązków. Fakt, czasami ceny za animatorów są wysokie. Jednak im wyższa cena tym lepiej zorganizowany czas. Jeśli szukasz tańszej opcji możesz poprosić kogoś ze znajomych aby zaopiekował się dziećmi. Przygotowane wcześniej zabawy oraz gry może poprowadzić np. sąsiadka studiująca pedagogikę. Jej przyda się to jako doświadczenie a Wy zyskujecie spokój i dobrą zabawę gości. Fajnie jeśli przy sali znajduje się plac zabaw, albo chociaż zabawki dla dzieci. Zapytaj o to podczas pierwszego spotkania z obsługą. Możesz przygotować parę wydrukowanych kolorowanek nawiązujących do tematyki ślubnej np. księżniczki w sukniach, samochody dla chłopaków. Pamiętaj, że dziecko które się nudzi jest nieszczęśliwe. A przecież na Waszym ślubie nie ma miejsca na smutki 🙂

IMG_2167

9. Mała rzecz a cieszy – prezent dla gości
Przyjęło się, że przy zastawie gości układamy małe prezenciki. Dobrze aby pasowały do klimatu wesela. Ostatnio zauważyłam trend w zamawianiu cukierków w zaprojektowanych papierkach z imionami Państwa Młodych i datą ślubu. Moim zdaniem cukierki to super pomysł, ale jako dodatek do słodkiego stołu. Osobiście wybrałabym coś trwalszego. Można zamówić np. brelok do kluczy, podkładkę pod kubek, długopis etc. Oferty firm wykonujących materiały promocyjne jest na prawdę duża. Im więcej gości tym niższa cena. Pamiątka zostaje na dłużej. Długopis sprawdzi się zwłaszcza kiedy planujemy mieć księgę gości. Fajnym pomysłem (tutaj się przyznam, że podpatrzony w jednym z programów o tematyce ślubnej) jest przygotowanie kartek na których goście zapisują obietnice względem Was i przywiązują je do baloników z helem. Można przygotować takie kartki ze zdjęć, które macie z sesji narzeczeńskiej. Księga gości sama w sobie jest super pomysłem. A jeśli dodatkowo obok znajdzie się polaroid lub fotobudka, tak aby goście mogli wkleić swoje zdjęcia to w ogóle rewelacja. Super zabawa i dodatkowa atrakcja. Warto zastanowić się czy będziecie wręczali prezent dla świadków podczas wesela czy na poprawinach. Oraz najważniejsze to przygotowanie podziękowania dla rodziców. Ale ten temat rozwinę w kolejnej części Poradnika Panny Młodej.

 

10. Pierwszy taniec – zgroza Pana Młodego
i nie tylko. Bardzo dużo par młodych stresuje się na myśl o pierwszym tańcu. Jeśli do nich nie należysz – super! Problem pojawia się gdy obydwoje z tańcem się nie lubicie, a zrezygnować z niego troszkę głupio. Najważniejsze to wybór piosenki. Niech to będzie utwór, który dobrze Wam się kojarzy. To Wasz pierwszy taniec i możecie wybrać piosenkę, która w tekście nie ma co drugi akapit słowa „kocham”. Zobaczcie czego lubicie słuchać i niech to będzie TO. Na Wasze szczęście po mniej więcej drugiej minucie goście zaczną się nudzić więc spokojnie możecie poprosić zespół/dj aby w danym momencie utwór zaczął ściszać. Najlepiej aby była już nagrana wersja skrócona. Ciężko czasami wytłumaczyć o który dokładnie moment nam chodzi, zwłaszcza osobie która utworu nie zna.

Jak przygotować się do pierwszego tańca? Najważniejsze moim zdaniem to wrzucić na luz. Nikt nie będzie oceniał Waszych umiejętności. Chodzi tylko o to abyście rozpoczęli wspólną zabawę. Jeśli wszyscy postrzegają Was jak wyluzowanych ludzi nie tańczcie na siłę układów rodem z królewskiego dworu (no chyba, że potraficie;)). Wiele razy widziałam Pary Młode, które wychodząc na środek sali wyglądali jakby był to najgorszy dzień ich życia. Ba, miny na zdjęciach z pierwszego tańca mogłabym opublikować pt. „Najbardziej nieszczęśliwa para ever”. Zadam Ci jedno pytanie. Po co? Po co masz się stresować i denerwować? Jeśli zapomnisz kroków lub się pomylisz – wiesz  o tym tylko Ty. Chcesz znać przepis na idealny pierwszy taniec? Dobra zabawa i Wasza miłość.

fotograf slubny siemianowice

Podobało się? Uważasz moje porady za za przydatne? Udostępnij post swoim znajomym 🙂 Odwiedzaj bloga regularnie! Oraz obowiązkowo polub mój fanpage! 


 

Poradnik Panny Młodej - Inspiracje Ślubne
Jesienne inspiracje ślubne ze słonecznikami i wrzosem